сряда, 25 май 2011 г.

При намалена финкция на щитовидна жлеза


 Ако имате намалена функция на Щитовидна жлеза или искате да отслабнете ,то тогава трябва да практикувате обърнатите пози от Йога.
Всички обърнати асани действуват стимулиращо върху жлезите с вътрешна секреция. Стойката на глава подобрява кръвоснабдяването на хипофизата, а това води до стимулиране функциите на всички останали жлези. Асаната “свещ” (раменна стойка) подобрява кръвоснабдяването и стимулира дейността на щитовидната жлеза. Нейните хормони усилват процесите на разграждане и спомагат за превръщането на излишните мазнини в енергия.
HALASANA - Plough
Sarvangasana-Раменна Поза-Свещ


 Спортът стимулира секрецията в жлезата. Сауната или парна баня пречистват добре тялото от пестициди, допринася за въстановяването й.

Раменна  стойка- "Свещ"  (Sarvangasana) Източник:holistic-online.com
Тази поза се смята за един от най-добрите асани. Често се практикува в много спортни зали, салони за красота и здравни клубове. Но без дълбоко дишане с това упражнение, то няма да ума терапевтичен ефект и няма да бъдат разглеждано по йога поза.
Тази асана е понякога се нарича "свещ", тъй като тялото се поддържа права като свещ в тази поза.




 Тази асана е еднакво важна и за мъжете, и жените. Тя може да бъде практикувана от всички възрастови групи.
Техника
 


  1. Легнете неподвижно на гърба си. Вдишайте дълбоко, докато повдигате краката и гръбначния стълб с пръстите на краката точка към тавана.
  2. Тялото лежи върху раменете и задната част на врата. Тялото е с подпира с  ръцете, които са поставени в центъра на гръбначния стълб между талията и плешките.Дръжте гръбнака и краката изправени.
  3. Дишайте бавно и дълбоко с корема и се концентрирайте върху щитовидната жлеза. На мъжете,  щитовидната жлеза се намира зад адамовата ябълка. За жените, тя се намира в същия район, който е на няколко сантиметра над края на гръдната кост  (ставата на врата, където се присъединява към останалата част от тялото.) Или на нивото на  около половината път до вратата на гръдната кост . Останете в това положение за около две минути.
  4. За да излезете от тази поза, просто огънете колене, извийте гърба си и бавно (много е важно  да е бавно и  за да не се травмирате) се върнете към легнало положение на пода, докато издишвате. Първо прегънете колене, поставете дланите на пода, след което следва извивката на гръбначния стълб, постепенно се разгръщайте по начина по който се разгъва килим. При  докосване на пода от краката, изправете коленете, поемете дълбоко дъх и бавно, спуснете  краката си на земята, докато издишвате.
  5. Ако желаете, можете да отидете направо в следващата поза (на "обратната поза"), вместо в легнало положение.
Ползи
 


  1. Основното предимство на "свещ" е  да се  подобри работата на щитовидната жлеза . Това е функция на щитовидната жлеза, което е основно отговорна за правилното теглото  и младежки вид.
  2. "Свещ" действа и на и половите жлези.
  3. "Свещ" норамлизира нервите, пречиства кръвта и подобрява кръвообращението, укрепва по-ниски органи и им помага да останат по местата си.
  4. "Свещ" заздравява мускулите на врата.
  5. "Свещ" е от полза за хората, страдащи от лоша циркулация, запек, лошо храносмилане, астма и намалена мъжественост.
  6. Тази поза е особено се препоръчва за жени след раждане и за тези, които страдат от болезнена менструация, други женски заболявания, и семенните слабост.
Името санскрит за тази поза Sarvangasana означава "цялото тяло". Време:
Правете тази поза  от петнадесет секунди до  шест минути, като добавяте и петнайсет секунди на седмица.
Внимание:
Не се опитвайте това упражнение, ако страдате от органично заболявания на щитовидната жлеза. Бъдете много внимателни, ако страдате от хроничен назален катар.Обърнатите асани-/свещ,полусвещ,рало,риба/ да се избягват при високо кръвно налягане, сърдечни заболявания, глаукома, напрежение в главата и врата, проблеми с гръбначните дискове, увеличена функция на щитовидната жлеза,менстурация, задържане на течности,  болки в гърдите.

Вижте още Видео  за Йога и фитнес,  Анимирани Йога пози




Няма коментари:

Публикуване на коментар