петък, 12 декември 2014 г.

Йога за очи

Очите  работят  благодарение на мускули а мускулите трябва да трябва да се тренират .

Очните упражнения е добре да се правят  сутрин или вечер преди лягане. Всяко упражнение се повтаря за 5-30 пъти, започнете  с по-малко и постепенно увеличавайте натоварването. Движенията са плавни, между упражненията  е  полезно да  се мига. И не забравяйте да премахнете очила или контактни лещи.
 Упражнения за подобряване на зрението е чудесен начин да се възстановяване на и зрението ви.

 Упражнение № 1. ГЛЕДАМЕ ПРЕЗ ПРОЗОРЕЦА
Правим една точка от лепящо фолио и я залепяме върху стъклото. Избораме пез прозореца далечен обект  и го гледаме няколко секунди, , а след това поглеждаме към точката. По-късно, можете да усложните упражнението като се фокусирате върху четири обекта на различни разстояния

 Упражнение № 2. МАСАЖ
 Правим  "поглед на уплашен човек." Седнете изправени. Замижете и стойте със затворени очи за 5 секунди, а след това ги отворете широко. Повторете 8-10 пъти.

Упражнение № 3. ХИДРОМАСАЖ
 Два пъти дневно, сутрин и вечер, да се изплаквайте  очите. Сутрин - първо с  доста топла вода (но да не се опарите!), После със студена. Преди да си легнете в обратен ред:Измивате се със студена , след това топла вода

Упражнение № 4. РИСУВАТЕ КАРТИНА
 Първа помощ за очите -  затворете си очите  за няколко минути и да си предсте нещо приятно. И ако се си потъркате  дланите на ръцете и покриете очите си топли ръце, кръстосвайки пръсти в средата на челото, то ефектът ще бъде забележим.

 Упражнение № 5. СТРЕЛЯТЕ С ОЧИ (като на приложената картинка)
- погледнете нагоре и надолу с максимална амплитуда.
- начертайте кръгове по часовниковата стрелка и обратно.
- отправятее поглед от вътрешния ъгъл на дясното око и  левия външния ъгъл на другото око до външния ъгъл на дясното око и вътрешния ъгъл на ляво. След това - в обратна посока.
 - начертайте квадрат с поглед.
-  погледа  ви да следва дъгата - изпъкнала и вдлъбната.
 - очертайте  с погледа си ромб.
 - чертайте с  очите лъкове.
- погледнете  по буквата S - първо хоризонтално и след това вертикално.
- чертайте с очи вертикална дъга, първо по  посока на часовниковата стрелка, а след това - срещу.
- прокарвайте поглед от единия ъгъл до другия по диагоналите на квадрат.
- събирете поглед към върха на носа като поставятее пръст на носа си.
- Често , често мигайте  както пеперуда маха с крила.

Слънчогледови семки при високо кръвно



Белени слънчогледови семки са полезни при високо кръвно налягане
 Слънчогледови семки намаляват нивата на „лошия” холестерол . Препоръчително да се изяжда около една непълна шепа от слъчогледови семки (30-50г.) на ден,.

Те са източник на много витамини и минерали, желязо, фосфор, натрий, магнезий, калций, калий, цинк, йод и селен; витамини - D, E, F, PP, Група B ,каротин. Съдържат много протеини, лецитин, въглехидрати, захари, диетични фибри. Яденето на 50 грама семена на ден, можете, например, да получават дневна стойност на витамин Е.

Слънчогледовите семки осигуряват предпазване от атеросклероза, сърдечен инфаркт, хипертония и други заболявания на кръвоносните съдове и сърцето; те са много полезни за бъбреците, черния дроб, жлъчния мехур, както и панкреаса.

Освен това семената на слънчогледа са богати на магнезий. Подпомага контролирането на кръвното налягане, регулирането на телесната температура и киселинно-алкалното равновесие.

Като източник на витамин D семената на слънчогледа са далеч по-ценни дори от някои рибни източници. Наличието на витамин F в тях ги прави отлично профилактично средство срещу редица заболявания, включително и рак.

Белени слънчогледови семки продават по пазарите и в магазини. Препоръчително е да не се печат или пържат .
Аз лично си ги хапвам сутрин, като си измивам една  непълна шепа  от семките в цедка под чешмата на течаща вода.