неделя, 18 януари 2015 г.

НАЧИНИ ДА ИЗМАМИМ ТЯЛОТО СИ

Умните начини за измамим тялото си,  понякога си струва да ги прилагаме.

1. В случай,че силно ви дразни гърлото
Масажирайте долната месеста част на ухото(висулката). Това активира ушните рецептори и рефлективно причинява спазъм в гърлото, което ще облекчи дразненето.

2. Ако ви е трудно да чуете тихото бърборене на събеседника
Обърнете към него  дясното си ухо, тъй като то по-добре  чува бърз и неясен говор. А тиха мелодия ще по-добре  ще чувате с  лявото ухо, тъй като то е по-чувствително да улавя музикален ритъм.

3. Ако имате изтръпнала ръка
За да се справи с този проблем ще помогне  въртеливото движение на главата. Изтръпването на ръцете често е причинено от притискане на нерв нот шийните мускули. Двигателна активност ще помогне да се освободи нерва и двигателната активноста на ръката ще се възстанови.

4. Ако ви е страх от инжекция       
Покашляйте по време на болезненото въвеждането на иглата. Това значително ще намали болката чрез увеличаване на напрежението в гърдите и гръбначномозъчната течност, която ще доведе до намаляване на чувствителността на рецепторите за болка.

5. Ако ви е запушен носа
Натиснете езика на небцето и масажирайте с  пръста си между веждите, предизвиквайки вълнение на носоглътката, формиране на гърба на носната преграда. Това ще намали запушването на носа в рамките на 20 секунди.

6. Ако киселините ви пречат през нощта да спите
Опитайте да спите на лявата си страна. Доказано е, че при такова положение на тялото се  намалява изливането  на солна киселина от стомаха в хранопровода. Това положение поддържа стомаха ви по-ниско от хранопровода.

7. Ако имате зъбобол
Ще спомогне за облекчаване на болката ще помогне разтриване  с кубче лед на задната част на ципата образуван между палеца и показалеца. По този начин, можете да блокирате сигналите за болка от зъбите на пациента към мозъка.

8. Ако изгорите пръста си
За намаляване на риска от мехури на мястото на изгаряне, помага прикрепяне към болно място  на чисти възте възглавнички на другия палец. Това е малко вероятно да помогне да се справите с болката, като парче лед, но можете да се избегнете продължително лечение на мехури.

9. Ако сте прекалили с алкохола и това доведе до виене на свят
Хванете за нещо което е стабилно. Работата е там, че течността, намираща се във вътрешното ухо  е със същата плътност като кръвта. Разреждането на кръвта, алкохолът увеличава плътността на течността във вътрешното ухо и повишава купола, който регулира баланса. Мозъка престава да възприема позицията на тялото. Дори фактът, че стоите здраво на земята, няма да ви помогне в тази ситуация. Само  осезаемите  усещания на ръцете помагат на мозъка да коригира погрешното впечатление.

10. Ако след бягане  почувствате болка отстрани
Издишайте, като прехвърляте на телесното тегло на левия си крак. Това ще намали натиска върху диафрагмата и черния дроб се намали болката  отстрани. Не забравяйте. Повечето о хора издишват, стъпвайни на десния крак, а това води до увеличаване на натиска върху черния дроб.

11. Ако имате кървене от носа
Поставете парче памук върху юздата на венеца , разположен на горната челюст отпред  и натиснете силно. Това ще увеличи налягането на предната част на носовата преграда и ще намали кървенето.

12. Ако ви безпокои  сърцебиене
Ударете палеца си- това ще предизвика дразнене на блуждаещия нерв и забавяне на сърдечната честота.

13. Ако сте мъж и имате много нужда да отидете до тоалетна
Принудете се да мислите за секс. Веднага ще ви стане по-леко. Защото уриниране и секс са взаимно изключващи се.

14. Ако имате проблеми с гмуркане до дъното на басейна
Направете няколко кратки вдишвания бързо. Това ще ви даде още 10 секунди. Защото мозъкът ще мисли, че ви остава достатъчно кислород и вие ще бъдете в състояние да изпълните своите планове.

15. Ако трябва да запаметите информация наизуст
Повторете няколко пъти текста преди да заспите. По време на сън, мозъкът организира информацията и я слага в  дългосрочната памет. Събуждайки се сутрин, ще откриете, че си спомняте текста наизуст.

16. Ако сте склонни към морска болест
Застанете на долната палуба. Фиксирайте погледа си на хоризонта. Това ще облекчи състоянието Ви чрез намаляване на конфликтите между усещания и визуални впечатления. Яденето на джинджифил също помага да се справят с проблема на морска болест.

17. Може да увеличите метаболизма си с 12%, ако не движите ръцете си докато ходите.

18. Когато ви се гади, стиснете силно лявата си ръка в юмрук, така че палецът ви да е под другите пръсти. Гарантирано гаденето изчезва!

19.Дъвчете дъвка, когато ви предстои ситуация, която ви кара да сте нервни. Научно доказано е, че докато дъвчем мозъкът ни си мисли: „Когато дъвча, не съм в опасност.”

Източник : cluber.com.ua

Скоро четох една статия  за съвети и правила за здравето от  д-р Николай Амосов(1913-2002)- известен украински кардиохирург. По време на Втората световна война е полеви хирург, оперирал повече от 40 000 ранени.От 1983 г. е директор на Института по сърдечно-съдова хирургия. Заради огромния принос към Украйна, Николай Амосов е признат за „личност на века в Украйна“.
Николай Амосов е материалист и атеист- той не е духовен специалист , но е специалист  по материалното,физическото тяло на човека
Съветите които дава за поддържане на здравето,посещението при лекарите са ценни и аз съм съгласна с тях и затова реших да ги напиша тук.
Ето някои съвети на Николай Амосов:

1. Не се надявайте, че лекарите ще ви направят здрави.

Те могат да спасят живота ви, дори да ви излекуват от болест, но само ще ви заведат до старта, а по-нататък, за да живеете добре се надявайте на себе си. По този начин не омаловажавам могъществото на медицината – та аз й служа цял живот. Но също така зная много за здравето – на теория и на практика. По този повод мога да се похваля: вече година и половина провеждам със себе си експеримент – три часа физкултура с гири и бягане.

2. Лекарите лекуват болестта, а здравето трябва да придобиете сами с тренировки.

Защото здравето  – това са „резервните мощности“ на органите, цялата ваша физиология. Те са необходими, за да поддържате нормални функционални показатели – в покой и при натоварване – физически и психически, а също и за да не се разболеете, а ако се разболеете, по възможност да не умрете. Например, за да не се повишават кръвното налягане и пулса повече от един път и половина при физически упражнения или бягане, а задъхването да се успокои бързо. За да не се боите от течение, а простудите бързо да преминават сами, без лекарства. И въобще, за да работите добре, да спите добре, „да ядете и пиете“ добре, както се казва.

Така че тези „мощности“ не се придобиват с лекарства, а само с тренировки, упражнения, натоварване. И  – с работа – търпимост към хлад, горещина, глад, умора.

3. Всеки знае какво е болестта: досадно разстройство на различни функции, пречещи да си щастлив и дори да живееш.

Причините също са известни: външни „вредности“ (инфекция, екология, обществени трусове), собственото неразумно поведение. Понякога – вродени дефекти.

Потвърждавам: Силна е човешката природа. Поне в повечето хора. Наистина незначителните болести са неизбежни, но сериозните най-често са от неразумен начин на живот: намаляване на резервите в резултат на нетрениране. Външните условия като бедност, стрес и др. са на второ място.

4. Тренировката трябва да е разумна

Това значи постепенна, но упорита. Например, в упражненията бягане или ходене, трябва ежедневно да се прибавят от 3 до 5 % от постигнатото ниво, в смисъл на брой движение, скорост и разстояние, в зависимост от възрастта и състоянието на изходното здраве. Същото се отнася и за закаляването, излагането на слънце, дори и работата.

Мога да кажа, че същността на тренировките – това е режим на ограничение и натоварване. Това е моето хоби. Впрочем, нищо оригинално не съм измислил.

Три основни пункта:

1. Първия – храна с минимално количество мазнини, 300 г плодове и зеленчуци дневно и теглото да е ръста минус 100 килограма.

2. Втория – физкултура. Тук работата е по-сложна. Физкултурата е необходима на всички – и на децата, и особено на възрастните. Доколкото сега физически не се напрягаме много на работа, то за прилично здраве трябва да се занимаваме всеки ден по един час. Но съвременният човек няма воля за това. Затова може и 20-30 минути гимнастика, например 1000 движения, най-добре с гири от 2 – 5 кг. Съветвам ви да се упражнявате пред телевизора, когато дават новините, за да икономисвате време. За добавка е желателно да отделяте време за ходене, например до работа и обратно, поне по един километър. Полезно е, а и пести нерви, имайки предвид лошия транспорт. За бягане не говоря – нереално е, но пък полезно.

3. Третия – (най-трудния) – управление на психиката. Учете се да се владеете. Но колко е трудно това! Рецепти много, включително и медитация, но няма да ги описвам. Самият аз използвам прости начини: когато напрежението е голямо и се е отделил много адреналин, фиксирам вниманието си върху ритмично, бавно дишане и се опитвам да отпусна мускулите. Най-доброто в такива моменти е да се направи енергична гимнастика, но не винаги обстановката позволява. Но ако може – правете го. Излишъкът от адреналин се изгаря при физкултура и по този начин кръвоносните съдове и органите се спасяват от спазми. При животните стресът се разрешава или с бягство, или с битка, а на човека не е позволено това.

"Ако си млад (до 60 г.) и нямаш никакви оплаквания от органите, то не следва да бягаш до поликлиниката при всяко едно неразположение. Както вече говорих, нашите лекари не се доверяват на природата, фокусирани са  върху лекарствата и покоя. Страхувайте се да не  попаднете  в техен плен. Ще ви намерят някаква болест и ще ви убедят: „Почивайте си и се лекувайте!“.

В организма има мощни защитни сили – имунна система, механизми за компенсация. Те сработват, но е необходимо да им се даде време. Имайте предвид, че повечето леки болести преминават сами, докторските лекарства само съпътстват естественото оздравяване. И ви казват: „Ето, излекувахме ви!“, а вие има вярвате: „О, добър лекар“.

Ако вече сте имали щастието да попаднете на добър лекар, пазете го и не го безпокойте напразно. Помнете, че лекар е нещо повече от специалист, той не ви е водопроводчик. Изпълнявайте указанията на такъв лекар в зависимост от вашите разбирания. Не изисквайте от него излишни лекарства, за които сте научили от съседката.

Повтарям: трябва да се пият по-малко лекарства. Например, сега са на мода системите, вече не само в болниците, а и в къщи. Това са глупости, но е модно. В реанимацията е необходима „тежката артилерия“, а за вкъщи са необходими други неща. Различни са показанията.

Какво да кажа в заключение? За да е здрав човек, е необходима сила на характера. Как на слаб човек да намериш оптималното поведение в триъгълника болест-лекар-упражнения? Моят съвет е да изберете последното – упражнения и ограничаване. Поне се опитайте. Повярвайте ми – тялото ви ще ви се отплати. Впрочем – всеки е господар на съдбата си. И на здравето си.

5. Интересен въпрос. Защо хората така често боледуват?

Мисля, че 90% от хората, ако съблюдават правилен начин на живот, биха били здрави. Но, за съжаление, режимът изисква напрежение на волята. А силната воля не достига у човека…  Съвременното официално лечение е на принципа „търсене-предлагане“ на хипотензивни средства, които са десетки и които после трябва да се вземат непрекъснато.

6. И още. В света има много, особено много некадърни лекари.

Не мога да кажа, че всички лекари са лоши. Много са добрите, но и лошите – също. Доказателства? Попитайте ги какво четат и какво умеят. Четат, на практика, единици. Умеят – повече или по-малко – лекарите хирурзи. Защото те без „ръкоделие“ просто не могат да практикуват. Терапевтите искрено мислят, че на тях не им е нужно да умеят кой знае какво – ни анализ да направят, ни да гледат на рентген, ни да направят пункция на плевра, например. Има си тесни специалисти за това. Ние, виждате ли, сме общи лекари. Така е.

И накрая. Има много заблуждения в медицината. Често това зависи от неправилната оценка на статистическите данни. Например, според вас каква е причината за „разрастването“ и „увеличението“ на рака? В света няма никакво особено нарастване на раковите болни (освен на рака на белите дробове). Дори случаите на рак на стомаха са намалели. Как тогава ракът заема второ или трето място като причина за смъртността? Но малко са тези, които отчитат, че продължителността на живота е нараснала за последния половин век, а от рак най-често боледуват хората от третата възраст.

източник cluber.com.ua


Може да видите още "Моя система здоровья" от Николай Амосов